Ви впевнені, що використовуєте законну первинку для запасів? Переконайтеся або легалізуйте!

Облік
5 листопада 2025 року
|
1 хвилину Читати

Типових форм первинних документів для обліку господарських операцій із запасами наразі немає. Тож установи мають розробити та затвердити їх самостійно. Як визначити необхідні реквізити первинного документа та затвердити його форму, читайте у статті

user icon
Наталія Чередник
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ

Без первинних документів установа не може відобразити в обліку свої господарські операції. За рекомендаціями Мінфіну, операції з надходження, руху та вибуття запасів установи оформлюють первинними документами, які затверджені Наказом № 193. Наразі цей наказ утратив чинність. Тож установи мають розробити та затвердити форми первинних документів для обліку операцій із запасами самостійно. Як це зробити та якою нормативкою користуватися, розповімо детальніше.

Які форми для обліку запасів потрібні установі

Щоб мати всі необхідні форми первинних документів для обліку запасів, не обов’язково переписувати їх із наказів, які втратили чинність. Визначитися з переліком первинки допоможуть господарські операції, які проводить саме ваша установа. Проаналізуйте їх. Які активи обліковувати в складі запасів, установлює НП(с)БОДС 123 «Запаси», а на яких субрахунках — План рахунків (табл.).

Наразі для бюджетних установ є одна офіційна форма первинного документа для обліку запасів — Акт списання запасів (д...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації