Як скласти табель та положення про облік робочого часу

Кадри для бухгалтера
2 грудня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Консультація допоможе удосконалити форму табеля, правильно організувати облік робочого часу, уникнути змін, за які можуть оштрафувати, та впровадити Положення про облік робочого часу

user icon
Ольга Догадіна
керівник експертної групи Експертус Кадри, Київ

Обов’язок роботодавця — забезпечити достовірний облік виконуваної працівниками роботи (ч. 2 ст. 30 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР). Складова обов’язку — обліковувати, як працівники використовують робочий час. Інструмент — табель обліку використання робочого часу (далі — табель).

Табелі ведуть щомісяця на всіх працівників. Табель — підстава нарахувати зарплату, а ще — джерело відомостей для державних статистичних спостережень із праці.

Форма табеля — внормована. Держстат затвердив типову форму № П-5 ще 2008 року (наказ від 05.12.2008 № 489). Утім, затверджена форма — не догма, а радше — простір для дій.

Адаптуйте форму № П-5 до потреб установи. Дізнайтеся, що можна змінювати, а що — в жодному разі.

Що варто змінити в типовій формі

Доповніть табель графами, які спростять нарахування зарплати

Типова форма № П-5 — рекомендована. А це означає, що ви маєте право змінювати її, зокрема — доповнювати потрібними графами. Умова — ви збережете показники щодо явок та неявок,...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації