Розукомплектування основного засобу: оформляємо та обліковуємо

Облік
28 жовтня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Що робити, якщо з ладу вийшла тумба з комплекту меблів або монітор від комп’ютера? У статті пояснюємо, коли достатньо часткової ліквідації, а коли об’єкт потрібно списати повністю. Розберемо, як оформити часткову ліквідацію, оцінити вартість списаної частини та відобразити це все в обліку

user icon
Анна Ляшенко
експерт з бюджетного обліку Експертус Головбух, Київ

У процесі використання комплектного основного засобу — меблів, комп’ютерної техніки чи обладнання — окремі частини можуть вийти з ладу та не підлягати ремонту. Розберімо, як діяти, якщо частина комплекту втратила придатність. Поговоримо, як оформити часткову ліквідацію документально й відобразити її в обліку. Не оминемо й випадку, коли відома лише загальна вартість комплекту.

Враховуємо вимоги

У бюджетних установах нерідко буває, що виходить з ладу окрема частина об’єкта, який обліковують як один основний засіб. Наприклад, у наборі меблів зламалася тумба, а в комп’ютерному комплекті — сканер чи принтер. Об’єкт загалом придатний до використання, але його первісну комплектацію порушено. У таких випадках виникає потреба в частковій ліквідації, або, як це називають бухгалтери, розукомплектуванні основного засобу.

Визначення

Основний засіб (ОЗ) — це матеріальний актив, який використовують у діяльності суб’єкта державного сектору понад один рік (п. 4 розд. І НП(с)БОДС 121).

Одиницею обліку є об’є...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації