Інвентаризація через реорганізацію: правила, воєнні винятки та зразки

Облік
2 грудня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Бюджетну установу припиняють як юридичну особу через реорганізацію. Обов’язковий етап — інвентаризація. Як її провести в умовах воєнного стану, які документи скласти, що відобразити в бухобліку — роз’яснює експерт

user icon
Фаїна Іскрижицька
експерт з бухгалтерського обліку, Житомир

Коли бюджетна установа припиняє існувати як юридична особа через реорганізацію, обо­в’яз­ково треба провести суцільну інвентаризацію. Адже майно, права та обов’язки установи переходять до правонаступника (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу (ЦК), абз. 8 п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію). А в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні така інвентаризація має свої особ­ливості.

Визначення

Реорганізація

злиття, приєднання, поділ, перетворення.


Хто керує

Інвентаризацію активів та зо­бо­в’я­зань установи забезпечує голова комісії з реорганізації (далі — ліквідаційна комісія). На цей період він — керівник установи (п. 4 розд. І Положення про інвентаризацію). Адже, коли установа перебуває у стадії реорганізації, ліквідаційна комісія:

а) перебирає на себе пов­новаження:

  • з управління справами;
  • ведення господарської діяльності;
  • відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку;

б) відповідає за бухгалтерський облік господарських операцій, по­в’я­за­них з ліквідацією установи, тоб...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації