Інвентаризація об’єктів комунальної власності в ОМС

Галузі
27 листопада 2025 року
|
1 хвилину Читати

Під час реорганізації місцевих рад майно отримували, передавали, зокрема в господарське чи оперативне управління — то що ж врешті маємо? Це запитання турбує чимало ОМС. Відповідь надасть інвентаризація об’єктів комунальної власності. Розповімо, як її провести правильно

user icon
Наталія Чередник
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ

Матеріальною основою місцевого самоврядування є, зокрема рухоме й нерухоме майно, земля, природні ресурси, що перебувають у комунальній власності територіальних громад (ч. 3 ст. 16 Закону № 280). Тож територіальні громади мають не тільки володіти, а й доцільно, економно та ефективно користуватися і розпоряджатися комунальним майном, що належить їм, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (ст. 1 Закону № 280).

Щоб реалізувати свої права, потрібно мати достовірні відомості про об’єкти комунальної власності. У цьому домоможе проведення інвентаризації цих об’єктів (далі — інвентаризація ОКВ). Як її організувати, пояснимо детальніше.

Що інвентаризувати

За настановами ЦК, власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб’єктом підприємництва, контролює, як використовується та зберігається належне йому майно безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства (ч. 2 ст. 136 ЦК).

Більш ширші повнова...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації