Як провести інвентаризацію, якщо працівників для комісії обмаль

Облік
10 грудня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Пояснимо, як провести інвентаризацію, коли у штаті всього двоє працівників — керівник і головний бухгалтер. Розберемо, хто має входити до інвентаризаційної комісії та як уникнути помилок, через які ревізори можуть визнати інвентаризацію недійсною

user icon
Людмила Кравченко
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух, Київ
user icon
Євген Щукін
експерт із питань бухобліку, Київ

Для ревізорів Держаудитслужби інвентаризація — це інструмент, який дає змогу оцінити реальну наявність активів та правильність обліку. Найчастіше саме малі бюджетні установи потрапляють у складні ситуації. Коли в штаті тільки керівник і бухгалтер або всі працівники, крім керівника й бухгалтера, є матеріально відповідальними особами (МВО), стандартні підходи до інвентаризації не діють. У статті розглянемо, кого включити до інвентаризаційної комісії, а також які реальні сценарії трапляються в установах.

Склад комісії

Щоб провести інвентаризацію, в установі створюють інвентаризаційну комісію. Її очолює керівник установи (його заступник) або керівник структурного підрозділу. До складу комісії входять:

  • голова комісії;
  • представник апарату;
  • представник бухгалтерської служби;
  • досвідчені працівники установи, які безпосередньо працюють із певними об’єктами — механік, інженер, економіст тощо.

Підстава — пункт 1 розділу II Положення № 879.

Зверніть увагу

Склад комісії затверджує розпорядчим документом ке...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації