У бухгалтерській практиці трапляються випадки, коли доводиться донараховувати належні працівникові виплати, зокрема, зарплату, надбавки, доплати чи премії, відпускні, лікарняні чи декретні. Або в поточному місяці сторнувати суми, які зайво нарахували працівнику в минулому періоді. Таке буває, коли виявили помилки або заднім числом уточнюєте відпрацьований час.
У бухобліку донараховані/сторновані суми фонду оплати праці за минулий період відображають винятково в поточному місяці. Адже такі суми належать до фонду оплати праці того місяця, в якому їх донарахували/сторнували (пп. 1.6.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 № 5). Записи, що зробили в бухобліку, також слід відобразити в додатках Д1 та 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Розрахунок). З’ясуємо, як це правильно зробити...