СИТУАЦІЯ
Бухгалтер нарахував та виплатив працівнику відпускні у більшій сумі. Помилку виявив самостійно через три місяці. Чи можна відрахувати із заробітної плати працівника зайво виплачені кошти внаслідок допущеної помилки через три місяці без згоди працівника?
РІШЕННЯ
Ні, не можна. Пояснимо чому.
Відрахувати помилково нараховані суми із заробітної плати працівника можна тільки у випадках, передбачених законодавством.
За наказом керівника підприємства можна відраховувати із заробітної плати працівників кошти, щоб покрити їх заборгованість установі, де вони працюють, зокрема щоб повернути суми, зайво виплачені внаслідок лічильних помилок (ст. 127 КЗпП).
До лічильних помилок належать похибки в обчисленнях, дворазове нарахування заробітної плати за один і той самий період тощо.
Якщо у керівника підприємства є право відрахувати із заробітної плати працівника кошти, щоб повернути суму, зайво виплачену внаслідок лічильних помилок, він може видати наказ відрахувати її не пізніше одного міся...