Необхідність нарахування податкових зобoв’язань з ПДВ не завжди пoв’язана з продажем товарів чи надaнням послуг покупцям. З’ясуємо, в яких випадках платники ПДВ змушені визнавати так званий «умовний продаж» і збільшувати собі ПДВ-зобов’язання, а також покажемо як скласти ПН на умовний продаж, коли і як відобразити ці операції у ПДВ-звітності.
Власне, такого поняття як «умовний продаж» в Податковому кодексі Україні (ПК) немає. Колись і справді в ПК використовували поняття «умовне постачання», але винятково у разі потреби нарахувати податкові зобов’язання (ПЗ) з ПДВ під час анулювання ПДВ-реєстрації (пп. «ґ» пп. 14.1.191, п. 184.7 ПК у редакції, що діяла до 01.07.2012). Одночасно з внесенням змін до ПК Законом України від 24.05.2012 № 4834-VІ це поняття зникло, але серед бухгалтерської спільноти назва «умовний продаж» прижилася та використовується й досі.
Підстави для визнання умовного продажу виникають тоді, коли платник з тих чи інших причин втрачає право на податковий кредит. Наприкла...