Неповний робочий час у бюджетній установі

Кадри для бухгалтера
23 червня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Пояснюємо, у яких ситуаціях працівника треба прийняти на неповний робочий час, коли він може працювати менше, ніж визначено в договорі, і чому надурочні години можуть призвести до фінансових санкцій. Неповна зайнятість здається простою, аж поки не доводиться обґрунтовувати її ревізорам

user icon
Людмила Кравченко
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух, Київ

Коли йдеться про працівників із неповною зайнятістю, бюджетним установам складно забезпечити гнучкий підхід до організації робочого часу. Нас часто запитують: чи можна перепрацювати або не відпрацювати годин, передбачених трудовим договором? Коли працівник із неповним робочим часом виконує більше за норму, роботодавець може застосувати підсумований облік робочого часу. Проте це рішення викликає сумніви щодо його правомірності й доцільності. Якщо ж працівник без поважної причини не виконує норми, роботодавець стикається з новими ризиками. Як діяти без порушень — розберімося далі.

Як запровадити неповний робочий час

Трудове законодавство передбачає можливість установити працівникові неповний робочий час у трьох варіантах:

  • неповний робочий день — коли зменшуєте тривалість щоденної роботи;
  • неповний робочий тиждень — коли зменшуєте кількість робочих днів на тиждень за нормальної тривалості робочого дня;
  • поєднання неповного робочого дня та неповного робочого тижня.

Неповний робочий час можна встан...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації