Організаційні документи з оплати праці: чи поновлювати на початку року

Оплата праці
13 січня 2025 року
|
1 хвилину Читати

З’ЯСУЄТЕ
які документи поновити на початку року, щоб не повертати виплачених працівникам сум до бюджету

УНИКНЕТЕ
штрафів за виплату надбавок і премій без наказу керівника

user icon
Людмила Кравченко
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух, Київ

Запитання

На початку року бухгалтер має нарахувати зар­плату в строки, які визначає колективний договір. Коли й на який строк видавати наказ про надбавки й доплати?

Невід’ємна частина кошторису бюджетної установи — розрахунки, якими бухгалтер обґрунтовує показники видатків бюджету (п. 2 та п. 29 Порядку № 228). Надбавки й доплати виплачують із фонду заробітної плати. Враховуйте їх, коли обґрунтовуєте видатки на оплату праці.

Керівник установи видає наказ встановити надбавки й доплати лише після того, як установа затвердить кошторис та визначить критерії цих виплат у колективному договорі.

Зверніть увагу

Якщо в наказі не зазначили строку, на який працівникові встановили надбавку, нараховуйте її до кінця поточного року.

На початку нового бюджетного року керівник установи переглядає встановлені раніше надбавки й видає новий наказ, який діятиме протягом бюджетного року.

Практика ревізій показує: іноді бухгалтери нараховують надбавки працівникам без наказу керівника установи. Ці виплати ревізори в...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації