Бухгалтери нерідко змушені брати на себе завдання, які мають виконувати інші відділи чи служби. Наприклад, вони самостійно готують проєкт колективного договору. Це створює ризик непорозумінь у колективі. А під час перевірок ревізори можуть покласти провину на головного бухгалтера та його відділ навіть за помилки, яких ті не припускалися.
Як діяти бухгалтеру, щоб уникнути подібних ситуацій? Розберімося разом.
Готувати проєкт колективного договору та змін до нього має робоча комісія з представників сторін, яких визначає стаття 10 Закону про колективні договори, а не одноосібно бухгалтер.
Головного бухгалтера потрібно залучати, щоб він надавав членам робочої комісії інформацію, яка допоможе провести колективні переговори та розробити проєкт колективного договору. Ідеться про розмір фонду оплати праці, зокрема, посадові оклади, надбавки, премії, доплати тощо.
Однак на практиці проєкт колдоговору часто складає саме головбух. Адже керівник вважає, що додатки про премії, надбавки, доплати й відря...