Підвищення кваліфікації — обов’язкова процедура для атестації та отримання нової категорії працівників бюджетних установ. Держава гарантує їм можливість навчатися без втрати заробітку та соціальних гарантій. Керівники зобов’язані забезпечити ці умови, а не перекладати витрати на працівників. Судова практика показує, що навіть заява про відмову від відшкодування витрат не звільняє установи від обов’язку компенсувати ці витрати. Краще оплатити витрати, ніж мати позачергову ревізію і судові витрати й компенсувати моральну шкоду, завдану працівникам.
У статті розглянемо, які гарантії закон встановлює для працівників, та ознайомимося із судовою практикою, щоб зрозуміти, як правильно застосовувати ці норми.
Гарантії
Гарантії працівникам, яких роботодавці направляють на підвищення кваліфікації, визначені в Кодексі законів про працю України (КЗпП) та інших законодавчих актах (ч. 1 ст. 12 Закону № 108).
Якщо працівники підвищуватимуть кваліфікацію з відривом від виробництва, керівник установи має:
- з...