Як списати старі меблі: покрокова інструкція

Облік
29 серпня 2025 року
|
1 хвилину Читати

З листа до редакції: «У закладі освіти на балансі залишилися старі, непридатні меблі. Чи вистачить наказу директора, щоб їх списати? Кому доручити роботи, як правильно оформити документи й відобразити ліквідацію в обліку?»

user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

Освітній заклад має на балансі меблі, непридатні через фізичний знос або пошкодження під час тривалої експлуатації. Щоб не накопичувати непотріб, майно списують. Як дотриматися вимог законодавства та позбавитися непридатного майна — розповімо далі.

З’ясуйте, чи треба отримувати дозвіл

Освітній заклад — це установа, яку фінансують із державного або місцевого бюджету. Майно заклад отримує в тимчасове користування, а не у власність. Тож, щоб списати меблі, одного лише наказу директора закладу освіти іноді замало. Зважайте на:

  • вид майна — державне чи комунальне;
  • категорію — основні засоби (ОЗ) чи інші необоротні матеріальні активи (МНМА);
  • залишкову вартість — нульову чи більшу за нуль;
  • фізичний стан, ступінь зносу та ймовірність отримати економічні вигоди від подальшого використання.

    Зверніть увагу

    ОЗ та МНМА — це матеріальні активи, які заклад освіти використовує в діяльності понад рік. Відрізняються вони вартістю. Вартісну межу визначайте самостійно. Зафіксуйте її в наказі про організацію бухо...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації