Компенсувальні ПДВ-зобов’язання: як нарахувати й облікувати

Податки та збори
18 серпня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Допоможемо бюджетним установам, які набули статусу платника ПДВ, правильно нарахувати компенсувальні зобов’язання. Знатимете, чи визнавати ПДВ-кредит, коли нарахувати податкові зобов’язання, як скласти податкову накладну та провести операцію в бухобліку

user icon
Олена Озерова
керівник експертної групи Експертус Головбух, Київ

Кожна бюджетна установа або організація, яка набула статусу платника ПДВ, зобов’язана враховувати вимоги Податкового кодексу України (ПК) та Порядку № 1307. Тож розгляньмо, як облікувати вхідний ПДВ й нарахувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання.

Податковий кредит

Бюджетна установа або організація, яка є платником ПДВ, формує податковий кредит з огляду на загальну вартість придбаних товарів, робіт і послуг. До ПДВ-кредиту включайте також суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням (будівництвом, спорудженням) основних засобів (далі — ОЗ), інших необоротних матеріальних активів (далі — ІН) та незавершених капітальних інвестицій у необоротні активи (далі — незавершені капінвестиції).

Визначення

Податковий кредит — це сума, на яку платник ПДВ може зменшити податкове зобов’язання звітного (податкового) періоду.

Суми ПДВ включайте до податкового кредиту за датою події, яка сталася раніше. Зокрема, коли:

  • списали кошти з рахунку установи на оплату товарів (послуг) або
  • отримали товари (пос...
  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації
  • Download materialsМатеріали для скачування