Попередня оплата в бюджетних установах: як уникнути ризиків

Облік
14 серпня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Скористайтеся порадами, щоб сплачувати аванс без ризиків. З’ясуєте, коли закон дозволяє перераховувати гроші постачальникам і підрядникам. Отримаєте покрокову інструкцію, як діяти, якщо виконавець вимагає попередньої оплати. Розглянете алгоритм дій, коли постачальник або виконавець порушує умови договору. Знатимете, які кроки зробити, щоб орган Казначейства не зупинив операцій із бюджетними коштами

user icon
Ліна Шваєвська
експерт із питань бухобліку, Луцьк

Попередня оплата (аванс) завжди гаряча тема для бухгалтерів бюджетної сфери. З одного боку, законодавство наголошує, що платимо після того, як отримали товар чи послугу. З іншого боку, існують винятки, коли без попередньої оплати не обійтися. Наприклад, починається опалювальний сезон, а постачальник вимагає аванс, щоб замовити вугілля або газ.

Чи можна платити наперед? Можна, але лише за певних умов і за чіткими правилами. Порушення цих правил призведе до претензій Держаудитслужби та штрафів.

Законодавче підґрунтя

Розпорядники бюджетних коштів оплачують товари, роботи й послуги тільки після того, як їх отримають (п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України; БК). Тобто спочатку прийняли товар, виконали роботи або надали послуги, а вже потім заплатили.

Однак Постанова № 1070 передбачає винятки, коли можна відступити від загального правила.

Право попередньої оплати визначає головний розпорядник, до мережі якого належить розпорядник нижчого рівня або одержувач. Головний розпорядник, коли ухвалює ріш...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації