У бюджетних установах трапляються ситуації, коли після ремонту чи будівництва підрядник вимагає підписати акт виконаних робіт, а керівник сумнівається в їхній якості чи обсязі. Іноді підрядники звертаються до суду, щоб зобов’язати установу підписати акт. Розгляньмо, як діяти керівнику й бухгалтеру та яку роль в цьому процесі відіграє Держаудитслужба.
Акт (не) обов’язок
Верховний Суд неодноразово наголошував: акт виконаних робіт підтверджує, що замовник прийняв результат робіт, а підпис — це прояв вільного волевиявлення. Примусити підписати акт у судовому порядку неможливо. Цю позицію підтвердив Господарський суд Харківської області в справі № 922/4783/16. Згідно з його висновком замовник не зобов’язаний підписувати акт, якщо має обґрунтовані претензії до якості чи повноти робіт.
Судова справа!
Підрядник подав позов до суду та вимагав, щоб установа:
- прийняла виконані роботи з реконструкції трамвайної колії за договором про закупівлю за державні кошти;
- підписала акти за формами ...