Організовуємо роботу ліквідаційної комісії установи без помилок

Листопад 2025
28 листопада 2025 року
|
1 хвилину Читати

Пояснимо, як організувати роботу ліквідаційної комісії, провести обов’язкові перевірки та оформити документи відповідно до законодавства. Наприкінці — приклад із практики та типові помилки, щоб ви змогли уникнути ризиків і завершити ліквідацію ефективно

user icon
Людмила Кравченко
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух, Київ
user icon
Євген Щукін
експерт із питань бухобліку, Київ

Ліквідація бюджетної установи — багатоетапний процес із чітким регламентом і строгими нормативними правилами. Ліквідаційна комісія водночас закриває облік, розраховується з працівниками, передає майно, готує звіти та працює за правилами органів контролю. Від ефективності її роботи залежить, наскільки безперешкодно пройдуть усі етапи та чи вдасться успішно завершити діяльність установи.

Оформляємо рішення про ліквідацію

Існує два способи припинити існування юридичної особи:

  • реорганізація — майнові права та обов’язки переходять до правонаступника;
  • ліквідація — правонаступництво не передбачене.

Підстава — стаття 104 Цивільного кодексу України (ЦК).

Визначення

Ліквідація — це одна з форм припинення юридичної особи без правонаступництва.

Порядок ліквідації юридичних осіб регулюють:

Підстави для ліквідації юридичної особи визначає стаття 110 ЦК.

Юрособу можуть ліквідувати за рішенням:

  • засновників або уповноваженого статутом органу управління. Причини різні: закінчився строк діяльності, д...
  • Open ChapterЗміст