Уникаємо помилок під час реєстрації бюджетних зобов’язань

Грудень 2025
11 грудня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Роз’яснимо, як зареєструвати бюджетні та фінансові зобов’язання в органах Казначейства. Підкажемо строки, перелік підтвердних документів і нові вимоги до того, як заповнювати Реєстр 1 та Реєстр 2

user icon
Іван Левадський
консультант з обліку та оподаткування, Київ

Органи Казначейства контролюють бюджетні зобов’язання, коли їх реєструють розпорядники. Розгляньмо, у які строки реєструють бюджетні зобов’язання, які підтвердні документи для цього знадобляться та як їх заповнювати.

Чи всі зобов’язання бюджетні

Бюджетні зобов’язання — це зобов’язання, які посадові особи установи беруть, коли розміщують замовлення, укладають договори, придбавають товари, послуги, роботи, які треба оплатити. Діють вони відповідно до Бюджетного кодексу України (БК), зокрема частин 1 і 2 статті 48. Тобто бюджетним є зобов’язання, яке установа взяла за:

  • загальним фондом — у межах бюджетних асигнувань, які встановлює кошторис;
  • спеціальним фондом — у межах відповідних фактичних надходжень спецфонду бюджету (відкритих асигнувань (виділених коштів), залишків власних надходжень на початок року та бюджетних асигнувань, які встановлює кошторис).

Якщо установа взяла зобов’язання й не дотрималася умов, визначених статтею 48 БК, або перевищила повноваження, які встановлює Держбюджет чи р...

  • Open ChapterЗміст