Нацстандарти дозволяють мікропідприємствам не створювати в бухобліку забезпечення (резерви). Такий дозвіл прямо закарбований у пункті 7 НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність». Мікропідприємства можуть не створювати забезпечення наступних витрат і платежів, а визнають відповідні витрати в періоді, коли фактично їх понесли. Зокрема, це стосується оплати наступних відпусток працівників.
Фактично НП(С)БО 25 дає мікропідприємствам право вибору — чи створювати резерви та забезпечення. Коли підприємство вирішує їх не створювати, таке рішення слід зафіксувати в наказі про облікову політику.
Розглянемо ситуацію, коли підприємство, що вирішило не створювати резервів, втрачає статус мікропідприємства та переходить до іншої категорії, скажімо, стає малим підприємством. У результаті в нього з’являється обов’язок створювати забезпечення та резерви, зокрема, резерв відпусток. А як бути з перехідними відпустками минулого року? Нумо з’ясовувати.
Коли підприємство втрачає статус мікропідприємства
Під...