Були мікро — стали малими: як створити резерв під перехідні відпустки

Оплата праці
1 лютого 2023 року
|
1 хвилину Читати

Коли підприємство перестає бути мікропідприємством і переходить до іншої категорії, воно автоматично втрачає право не створювати резерви та забезпечення. Підкажемо, як підприємству, що стало малим, бути з перехідними відпустками і як створювати під них резерв відпусток

user icon
Альона Любанова
продуктовий директор Експертус Головбух, Київ

Нацстандарти дозволяють мікропідприємствам не створювати в бухобліку забезпечення (резерви). Такий дозвіл прямо закарбований у пункті 7 НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність». Мікропідприємства можуть не створювати забезпечення наступних витрат і платежів, а визнають відповідні витрати в періоді, коли фактично їх понесли. Зокрема, це стосується оплати наступних відпусток працівників.

Фактично НП(С)БО 25 дає мікропідприємствам право вибору — чи створювати резерви та забезпечення. Коли підприємство вирішує їх не створювати, таке рішення слід зафіксувати в наказі про облікову політику.

Розглянемо ситуацію, коли підприємство, що вирішило не створювати резервів, втрачає статус мікропідприємства та переходить до іншої категорії, скажімо, стає малим підприємством. У результаті в нього з’являється обов’язок створювати забезпечення та резерви, зокрема, резерв відпусток. А як бути з перехідними відпустками минулого року? Нумо з’ясовувати.

Коли підприємство втрачає статус мікропідприємства

Під...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації